Nexmosphere

Nexmosphere

12 december 2017

Als klanten hier op bezoek komen, zijn ze echt onder de indruk van dit gebouw maar ook van de omgeving. Net als wij zelf trouwens. De uitstraling die de High Tech Campus heeft, is geweldig”, legt Hubert van Doorne zichtbaar verguld uit. Gebouw Mu werd eind 2016 het nieuwe onderkomen van deze tech-startup. “Twice heeft ons zeer goed begeleid en alle voorzieningen die we nodig hebben om te groeien zijn voorhanden. Ik moet er niet aan denken om ergens achteraf op een industrieterrein te zitten.”

Next generation Retail

De nieuwe manier van winkelen

Hubert van Doorne is directeur van Nexmosphere: “Wij zijn voortgekomen uit een bedrijf dat displays maakte voor de Retail sector. Helaas gingen zij failliet. Toen wij besloten een doorstart te maken, zijn we op zoek gegaan naar een plek waar we zeker met tien medewerkers terecht konden. Het werd gebouw Mu. We hebben hier de ruimte en als we meer nodig hebben, is dat geen enkel probleem. Op de campus komen we gemakkelijk in aanraking met andere bedrijven in de elektrotechniek. Dat is voor ons heel interessant. En een andere belangrijke reden om hier neer te strijken is het flexibele huurcontract. De huur ‘ademt’ als het ware mee met ons succes.”

Sensortechnologie is de basis van Nexmosphere. Om uit te leggen wat ze precies doen, gebruikt Hubert vaak de volgende vergelijking: “Het aantal liveconcerten is de laatste jaren enorm toegenomen. Dit terwijl vrijwel iedereen alle muziek die er is, kan downloaden. Daarvoor hoef je in principe de deur niet uit. Maar mensen willen een concert beleven, ervaren en meemaken. De sfeer proeven, de artiesten zien, samen met anderen dansen, meezingen en genieten. Zo is het in de Retail ook. Wij zorgen dat mensen kunnen winkelen in een fysieke winkel maar met een totaal andere beleving dan nu het geval is. Onze technologie maakt de-nieuwe-generatie-winkel in een ‘next atmosphere’ mogelijk.”

Onze business begint bij de eerste centimeters van het schap, waar de interactie met de consument ontstaat

“Er zijn nog steeds winkels die luidsprekers verkopen waar je niet kunt luisteren hoe ze klinken”, vervolgt Hubert. “Wij leveren het systeem waarmee je als klant bijna vanzelfsprekend weet wat je moet doen om de muziek wél te kunnen beluisteren. Hoe je verschillende boxen met elkaar kunt vergelijken met je eigen muziek via je gsm. Wij leveren de modules met sensoren die reageren op aanraking. Onze techniek begint bij de eerste centimeters van het schap, waar de interactie met de consument ontstaat. Je pakt als klant een scheerapparaat van het schap: je krijgt op een beeldscherm meteen productinformatie te zien, de beschikbare voorraad en de reviews van andere klanten. Til je twee scheerapparten op, worden ze meteen met elkaar vergeleken. Het is de informatie die je als klant op internet vindt, gecombineerd met het voordeel van shoppen in een fysieke winkel.” 

Met de nadruk op intuïtief

Nexmoshere gaat over sensortechnologie, informeren, amuseren en beveiligen. “En alles op een intuïtieve manier”, benadrukt Hubert. “Er gebeurt iets als je een sportschoen optilt en je gaat als consument vanzelf door naar het volgende. Ons speelveld is de Retail ook al zal het aantal winkels in de toekomst verder afnemen. Dat is bekend. En natuurlijk, er zijn producten die je prima online kunt kopen maar er zullen altijd aankopen blijven die je wilt zien, voelen en passen. Liefst in een winkel waarin je je prettig voelt, waar je goed geïnformeerd wordt en geïnspireerd raakt door wat je om je heen ziet. De winkels die overblijven zullen rijker worden, de beleving van de bezoeker zal ingrijpend veranderen en verbeteren. Daaraan dragen wij met veel plezier ons steentje bij.”

Mu gebouw